ارائه با کیفیت ترین خدمات ارسال پزشک به منزل
علائم سرطان سینه

راهنمای مطالعه

علائم سرطان سینه | نشانه های سرطان پستان چیست [مقاله معتبر]

سرطان سینه یا سرطان پستان به معنای رشد غیر طبیعی برخی از سلول‌های درون سینه می‌باشد. علائم سرطان سینه در زنان بسیار گسترده است؛ بنابراین باید حالت طبیعی پستان‌های خود را به خوبی بشناسید تا به هنگام تغییرات و بروز علائم گوناگون از این بیماری آگاه شوید. اگر سن شما از 35 یا 40 سال بیشتر است حتماً انجام معاینات پزشکی را جدی بگیرید و جهت انجام ماموگرافی به پزشکان متخصص زنان مراجعه کنید. از نشانه‌های سرطان سینه در زنان می‌توان به دردهای خفیف در نواحی سینه، فرورفتگی قسمتی از سینه، تورم، حفره دار شدن پوست پستان و… اشاره کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا علائم اولیه سرطان پستان و به طور کلی نشانه های سرطان سينه در زنان را بیشتر بشناسید و با این بیماری آشنا شوید.

علائم اولیه سرطان سینه

علائم اولیه سرطان سینه

هر بیماری با نشانه‌ها و علائمی مختلف سعی دارد خود را نشان دهد. نشانه‌ های سرطان سینه در زنان نیز کم نیستند و افراد با مشاهده علائم اولیه سرطان پستان باید سریعاً به پزشک معالج مراجعه کنند و راه درمان خود را پیش گیرند. از علائم سرطان سینه در زنان در مراحل ابتدایی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کاهش وزن ناگهانی
شاید برایتان عجیب باشد اما درباره کاهش وزن ناگهانی و بی‌دلیل باید بگوییم که یکی از علائم سرطان سینه به شمار می‌رود. البته این کاهش وزن باید حداقل 5 کیلوگرم باشد. اگر در کنار علائم و نشانه‌های دیگر به طور ناگهانی 5 کیلوگرم یا بیشتر از آن وزن کم کردید احتمالاً با علائم اولیه سرطان پستان روبه رو شده‌اید.

وجود گره داخل سینه
دستتان را بر روی سینه‌های خود قرار دهید و به خوبی سینه‌ها را لمس کنید. این کار را هر از چندگاهی انجام دهید تا از وجود توده‌های احتمالی و گره‌های درون سینه هایتان آگاه شوید‌. البته لازم است بدانید هر توده‌ای نمی‌تواند یکی از علائم سرطان سینه به شمار رود. در واقع گاهی پیش می‌آید که توده ها نشان دهنده کیست سینه یا غدد چربی هستند؛ اما به هر حال احتیاط شرط عقل است. بهتر است پس از بررسی سینه‌ها اگر با گره و توده‌ای برخورد کردید آن را جز علائم سرطان سینه در زنان برشمارید و حتما به پزشک مراجعه کنید.

تغییرات پوستی در نواحی سینه
حفره حفره شدن پوست، قرمزی پوست نواحی سینه، تغییر رنگ و کهیر از علائم سرطان سینه در مراحل اولیه به شمار می‌روند.

تغییر شکل و شمایل سینه
هر از چندگاهی جلوی آینه بایستید و ظاهر سینه‌های خود را بررسی کنید. بر روی یک سینه طبیعی نباید فرورفتگی یا برآمدگی وجود داشته باشد. محض احتیاط هر نوع تغییر ظاهری در سینه‌ها را از علائم سرطان سینه بدانید و جهت بررسی دقیق‌تر به متخصص زنان مراجعه کنید.

خونریزی غیرطبیعی
جالب است بدانید هر نوع خونریزی که به جز خونریزی عادت ماهیانه باشد را باید مورد بررسی قرار داد؛ زیرا می‌تواند یکی از نشانه‌های سرطان سینه در زنان باشد.
خستگی مفرط
زمانی که به اندازه کافی استراحت داشتید و باز هم به طور مکرر احساس خستگی می‌کردید حتماً نگران شوید؛ زیرا ممکن است این یکی از علائم سرطان سینه در زنان باشد.

ترشحات سینه
اکثر خانم‌ها از نوک سینه‌هایشان ترشحاتی خارج می‌شود که اصلاً نگران کننده نیست؛ اما زمانی که این ترشحات بد بو می‌شوند یا با خون همراه می‌شوند باید به یک پزشک متخصص مراجعه کرد و علت را جویا شد. ترشحات همراه با چرک و خون از سینه خانم‌ها معمولاً از علائم اولیه سرطان پستان به شمار می رود.

علائم سرطان سینه بدخیم

علائم سرطان سینه بدخیم

سرطان پستان بدخیم انواع مختلفی دارد که باعث شده علائم سرطان سینه نیز به طور یکسان در تمام افراد دیده نشود. معمولاً سرطان سینه از نوع بدخیم با چند نشانه خود را نشان می‌دهد که مهم‌ترین آن ها به شرح زیر هستند:
· احساس دردهای شدید در اطراف سینه
· وجود غدد و توده‌هایی در داخل سینه، زیر بغل و قسمت ترقوه
· سوزش و قرمزی پوست سینه
· تورم بخشی از سینه یا حتی تمام سینه
چنانچه با یکی از این علائم سرطان سینه مواجه شدید حتماً به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا آزمایشات لازم جهت تشخیص بیماری از شما گرفته شود. علائم سرطان سینه در زنان کم نیستند و موارد فوق مهم‌ترین نشانه‌های سرطان سینه در زنان به شمار می‌روند.

علائم سرطان سینه خوش خیم

علائم سرطان سینه خوش خیم

معمولاً زمانی که توده یا غددی به طور ناگهانی درون سینه رشد کنند و از نوع سرطانی نباشند را بیماری خوش خیم گویند. علائم سرطان سینه و این بیماری از نوع خوش خیم بسیار شایع‌تر از نوع بدخیم آن است؛ بنابراین هرگونه تغییری که در ظاهر سینه‌ها ایجاد می‌شود باید مورد بررسی قرار گیرد. در اکثر مواقع علائم سرطان سینه از نوع خوش خیم با نوع بدخیم آن مشترک هستند و فقط به کمک چندین بار انجام ماموگرافی و آزمایشات دقیق می‌توان نوع آن را تشخیص داد‌. درحقیقت علائم سرطان سینه در زنان کمی پیچیده است و نیاز به بررسی بیشتر دارد؛ بنابراین اگر هر یک از علائم سرطان سینه مانند تورم سینه، قرمزی و تغییر رنگ پستان‌ها، سوزش سینه‌ها و ترشحات غیرطبیعی را دیدید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید و جهت درمان آن اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.