ارائه با کیفیت ترین خدمات ارسال پزشک به منزل
درمان فشار خون پایین

راهنمای مطالعه

راه های درمان فشار خون پایین در منزل زیاد است اما باید ابتدا با پزشک متخصص مشورت نمایید و تحت نظر باشید برای اطلاع از راه های درمان فشار پایین با ما همراه باشید. فشارخون چه بالا و چه پایین باشد، میتواند باعث به خطر انداختن سلامتی ما شود. اگر دائما فشارخون پایینی دارید، لازم است تا در سبک زندگی خود، تغییراتی اساسی ایجاد کنید. درمان فشارخون پایین موضوعی است که قصد داریم تا درباره آن در این مقاله بحث کنیم. اگر نظرات یا پیشنهاداتی در زمینه درمان فشار پایین دارید، با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید تا بقیه نیز بتوانند از راه حلهای شما استفاده کنند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

راههای درمان فشارخون پایین

فشار خون یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم میکنند. از دلایلی که باعث ایجاد افت فشار میشود، میتوان بارداری، بیماریهای قلبی، عدم تعادل هورمونی، کم خونی یا کمبود آهن، بیماریهای کلیوی، عوارض جانبی داروها و مواردی از این دست را نام برد. کسانی که فشار خون پایینی دارند، ممکن است علائمی همچون سرگیجه، سردرد، بینایی ضعیف، غش کردن، حالت تهوع، گیجی، خستگی و عدم تمرکز را تجربه کنند.
معمولا راههای درمان فشار خون پایین آسان بوده و به سختی درمان فشار بالا نیستند. پزشک در صورت عدم مشکل جدی به شما چند توصیه کرده و داروی مناسب را تجویز میکند. داروهایی که ممکن است پزشک برای شما تجویز کند، در زیر آورده شده اند.

نیاز به انجام نوار قلب در منزل دارید؟ با ما تماس بگیرید.

درمان فشار پایین با داروی میدودرین

میدودرین نوعی قرص تنگ کننده عروق است که باعث تنگ شدن رگهای کوچک میشود. این روش باعث میشود تا فشار پایین به تدریج درمان شود. البته توجه داشته باشید که هرگز دارویی را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید. این دارو و هر داروی دیگر، علاوه بر داشتن عوارض جانبی، ممکن است به دلیل استفاده سرخود، مشکلات شما را چند برابر کند.

درمان فشار پایین با داروی فلودروکورتیزون (هیدروکورتیزون)

این دارو در دسته داروهای استروئیدی قرار داشته و به بدن کمک میکند تا سدیم بیشتری را حفظ کند. پزشکان غالبا داروی فلودروکورتیزون را به همراه داروی هیدروکورتیزون یا داروهای مشابه آن تجویز میکنند. معمولا این دارو باعث میشود تا به همراه سدیم، کمی آب نیز در بدن ذخیره شود تا سطح فشار خون کاهش پیدا نکند. در صورت درمان فشار پایین، می توانید مصرف این دارو را قطع کنید. معمولا تجویز این دارو به همراه توصیه خوردن اسفناج، زردآلو، موز و کلم بروکلی انجام میشود. توجه داشته باشید که هیچ قرصی را نباید بدون تجویز و تایید پزشک متخصص مصرف کنید.

آیا حتما برای فشارخون پایین باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه فشار خون پایینی دارند، نیازی به نگرانی نیست و میتوان از طریق راههای خانگی درمان فشار خون پایین، فشار را کنترل کرد اما باز هم بهتر است که تحت نظر پزشک باشید. گاهی ممکن است تا بی دلیل، دچار افت ناگهانی فشار شده و دچار سرگیجه شدید یا سردرد شوید. در این صورت هم باید به پزشک مراجعه کنید تا علت را جویا شوید. گاهی ممکن است مشکل شما اساسی بوده و به بیماری هایی همچون عفونتهای خطرناک، خونریزی داخلی یا آلرژی دچار باشید. تشخیص و درمان به موقع توسط پزشک، میتواند از بروز مشکلات و خطرات بیشتر جلوگیری کند. اگر دائما فشار خون پایینی دارید، در ادامه درباره درمان فشار پایین در منزل صحبت خواهیم کرد. چون به هر حال، مصرف دارو میتواند دارای عوارضی باشد که بسیاری از افراد ترجیح دهند، درمان خود را به صورت خانگی دنبال کنند.

درمان فشارخون پایین در منزل امکانپذیر است؟

پاسخ به این سوال، مثبت است. راههای زیادی برای درمان فشار خون پایین در منزل وجود دارد که میتوانید از طریق رعایت آنها، فشار خون خود را بالاتر برده و کنترل کنید. البته این در صورتی است که علائم جدی نداشته باشید و افت فشار شما شدید نباشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بیشتر راههای درمان فشار خون پایین، به تغذیه شما مربوط هستند.

راههای درمان فشارخون پایین در منزل

معمولا افرادی که همیشه فشار پایینی دارند، به دنبال راههای درمان فشار پایین در منزل هستند. اما چگونه میتوان فشار خون را با روشهایی غیر از دارو درمان کرد؟
– یکی از دلایلی که فشار خون را دچار افت میشود، کاهش آب بدن است. در طول روز آب و مایعات کافی بنوشید.
– نمک یا همان سدیم یکی از راههای ساده افزایش دادن فشار خون است. سعی کنید مواد غذایی را که در آنها نمک کافی وجود دارد، مصرف کنید. خیارشور، ماهی دودی، آجیل و خشکبار شور از مواد غذایی هستند که به کنترل فشار خون شما کمک میکنند.
– کم خونی میتواند یکی دیگر از عوامل افت فشار محسوب شود. به همین دلیل بهتر است تخم مرغ، جگر، گوشت قرمز، لوبیا قرمز و… که منبع غنی اسید  فولیک و ویتامین B12 هستند را مصرف کنید.
– یک راه درمان خانگی و ساده درمان فشار خون پایین در خانه، خوردن انواع دمنوشها و شربتهای گیاهی است که فشار را افزایش میدهند. از جمله این موارد میتوان شیرین بیان، دارچین، جینسینگ و گیاهان دارویی دیگر را نام برد که به صورت فرآورده مصرف میشوند.
– خوردن قهوه، نسکافه و نوشابه از راههای جذاب و دوست داشتنی درمان فشار پایین به شمار می روند. البته زیاد نوشیدن کافئین باعث میشود تا بدن شما به آن عادت کرده و دیگر موثر واقع نشوند.
– ورزش کنید. ورزش سبک ضربان طبیعی قلب را افزایش داده و فشار را میزان میکند. از ورزش سنگین پرهیز کنید. ورزش سنگین خود باعث افت ناگهانی فشار میشود.
– مهمترین راه کنترل و درمان فشار خون پایین، تغذیه صحیح است. سعی کنید وعدههای غذایی خود را کوچکتر و تعداد آن را بیشتر کنید. مثلا می توانید سه وعده اصلی و دو میان وعده بخورید؛ اما حجم غذای خود را در هر مصرف کمتر کنید. این نوع رژیم غذایی باعث میشود تا اکسیژن کمتری برای هضم غذا مصرف شود و دچار افت فشار نشوید.
– خواب کافی و به موقع داشته باشید. خواب کافی و مناسب، عامل مهمی در تنظیم فشار خون محسوب میشود و نباید آن را دست کم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.