ارائه با کیفیت ترین خدمات ارسال پزشک به منزل
علائم زخم معده

راهنمای مطالعه

علائم زخم معده عصبی و بدخیم [ صفر تا صد نشانه های زخم معده]

علائم زخم معده عصبی یا بدخیم با توجه به شدت زخم متفاوت است و ممکن است از سوزش در معده تا خونریزی در معده را شامل شود اما قبل از درمان زخم معده لازم است تا از علت زخم معده آگاهی یافت تا عوامل تشدید کننده زخم معده را کنار گذاشت و از آنها پرهیز کرد. زخم معده نازک شدن و کاهش ضخامت لایه مخاطی است که از معده در مقابل مایعات گوارشی محافظت می‌کند. به دلیل کاهش ضخامت اسیدهای گوارشی به لایه مخاط آسیب وارد کرده و سبب ایجاد زخم در آن می‌شوند. اغلب درد ناشی از زخم معده در مراحل اولیه تقریباً یک ساعت بعد از غذا خوردن احساس شده و تا چند ساعت به طول می‌انجامد و گاهی شب‌ها این درد حاد شده و حتی موجب بی‌خوابی در فرد بیمار خواهد شد.با استفاده از مواردی چون حفظ نظافت و احتیاط در مصرف انواع داروها می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی نظیر زخم معده را تا حدودی کاهش داد. برای مثال با خوب شستن دست‌ها و خوب پختن غذاها ریسک ورود باکتری‌هایی که سبب التهاب در معده را تا حد زیادی کاهش داد و یا با استفاده درست و مناسب داروها و استفاده از آن‌ها با معده پر تا حدودی خطر ابتلا به زخم معده را کاهش داد طبق تحقیقات داغنشمندان برخی باکتری های موجود در معده نیز در ابتلا به به بیماری ام اس نقش دارند که بهتر است برای تشخیص ام اس از تست ام اس در خانه استفاده کنید. حتی افراد می‌توانند با استفاده از رژیم غذایی مناسب شامل میوه و سبزی‌ها، استفاده از داروهای مسکن بی‌ضرر و کنترل استرس و اضطراب خطر ابتلا به زخم معده را کاهش دهند. خواب کافی و به‌اندازه نیز تا حدی از احتمال ایجاد زخم معده در فرد می‌کاهد. افراد حتی الامکان می‌بایست از مصرف مواد غذایی شامل کافئین نظیر شکلات و قهوه و یا مواد غذایی فلفل‌دار و ادویه‌دار پرهیز کنند.
زخم معده به دلایلی مختلفی ایجاد می‌شود و از روش‌های مختلفی قابل تشخیص است و علائم زخم معده عصبی مختلف است ولی در تمامی حالات توصیه می‌شود در همان مراحل اولیه به درمان این بیماری اقدام کرده و به پزشک و متخصص مربوطه مراجعه شود.

نیاز به حجامت در منزل یا فصد خون در منزل دارید؟ به صورت 24 ساعته با ما تماس بگیرید.

علائم زخم معده چیست؟

علائم زخم معده چیست؟

علائم زخم معده چیست؟

زخم معده نیز نظیر هر بیماری دیگر با علائمی همراه است که برخی از علائم زخم معده عصبی عبارتند از:
· درد مبهم و بدون دلیل در ناحیه معده از جمله نشانه زخم معده است.
· کم شدن وزن به طور ناگهانی از جمله علت زخم معده محسوب می شود.
· خودداری از غذا خوردن به دلیل درد در معده از علائم زخم معده است.
· وجود حالت تهوع و استفراغ در بیماران از نشانه زخم معده است به خصوص اگر استفراغ خونی بوده و ظاهری شبیه به تفاله قهوه داشته باشد.
· نفخ شکم از نشانه زخم معده است.
· سیری زودرس از شایع‌ترین علائم زخم معده است.
· ریفلاکس اسید معده نشانه زخم معده است.
· مدفوع سیاه رنگ بیمار از علائم زخم معده شدید است.
· سرگیجه ناشی از خونریزی فرد بیمار از علائم زخم معده است.
· سختی در تنفس و تنگی نفس می‌تواند از نشانه زخم معده باشد.
· بی‌دلیل احساس خستگی طولانی مدت داشتن از علائم زخم معده است.
· رنگ‌پریدگی در پوست ناشی از خونریزی و کم خونی از نشانه زخم معده است.
· احساس سوزش در سر دل که ناشی از برخورد اسید معده با ناحیه زخم شده احساس می‌شود.
· درد در بالای شکم از شایع‌ترین علائم زخم معده عصبی است.
· احساس سنگینی و سیری در معده از نشانه زخم معده است.
موارد بالا از رایج ترین علائم زخم معده می‌باشند که بهتر است فرد بیمار مشاهده هرکدام از آن‌ها به پزشک و متخصص مراجعه کند و از مصرف خودسرانه داروها و مسکن ها برای تسکین درد خودداری کند.

02158986000

علائم زخم معده بدخیم

علائم زخم معده بدخیم

علائم زخم معده بدخیم

گاهی اگر زخم معده همراه با علائم ذیل باشد زخم معده بدخیم محسوب شده و برای درمان آن می‌بایست از جراحی استفاده شود:
· اگر زخم معده همراه با خونریزی باشد.
· اگر بیماری زخم معده عود کرده و بهبود نیابد و با مصرف داروها درد التیام نیابد.
· اگر ورود غذا از معده به سمت روده باریک انجام نشود زخم معده بدخیم بوده و درمان آن نیاز به جراحی دارد.
زخم معده‌ای که همراه با خونریزی است می‌توانند جان بیمار را تهدید کنند و خونریزی علت زخم معده است. لذا می‌بایست این بیماری جدی گرفته شود و در همان مراحل ابتدایی و با مشاهده علائم زخم معده با مراجعه به پزشک متخصص به درمان آن بپردازیم. به منظور جراحی زخم معده بدخیم یا زخم را با جراحی کامل بر می دارند و یا بافت از قسمت دیگری از روده گرفته شده و به محل زخم متصل می شود.
زخم معده با هر دلیلی که به وجود بیاید علائم زخم معده مربوط به خود را دارد و اغلب پزشکان با توجه به علائم زخم معده علت ایجاد زخم معده را تشخیص می‌دهند.

02158986000

علائم زخم معده عصبی

علائم زخم معده عصبی

علائم زخم معده عصبی

گاهی اوقات افراد در زمان استرس و اضطراب و یا در زمان عصبانیت دچار درد معده شده و اصطلاحاً به زخم معده عصبی مبتلا می‌شوند. زخم معده عصبی ممکن است سبب 

تهوع و استفراغ شده و اغلب برای افراد در زمان عصبانیت و استرس شکل می‌گیرد. زمانی که اعصاب ما از احساساتی چون خشم، ترس و یا استرس و اضطراب متأثر شود هورمون هایی در بدن ترشح می‌شوند که ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهند. این هورمون ها حتی تنفس و دستگاه گوارش را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و در هضم غذای افراد نیز تأثیر می‌گذارد بنابراین این هورمون ها علت زخم معده هستند و علائم زخم معده عصبی شامل زخم معده، ورم و یا سوزش در معده می‌شود.

به منظور مقابله با زخم معده عصبی که ناشی از استرس و اضطراب در فرد است می بایست ضمن پرهیز از هرگونه استرس، خشم و اضطراب از مواد غذایی استفاده کنیم که سبب ایجاد آرامش در فرد گردد. فرد بیمار می بایست آب بنوشد. توصیه می‌شود افراد حتی الامکان از استفاده از کافئین پرهیز کنند و شکلات و قهوه که حاوی مقدار زیادی کافئین است مصرف نکنند. بهتر است از دمنوش هایی به منظور آرامش اعصاب استفاده شود.

بیشتر بخوانید: نیاز به پرستار سالمند نیمه وقت یا تمام وقت دارید؟ با ما تماس بگیرید.

زخم معده چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص زخم معده و روش مورد استفاده برای تشخیص آن به شدت زخم معده و دلایل آن بستگی دارد. برای مثال اگر زخم معده ناشی از باکتری هلیکوباکتر باشد از طریق آزمایش خون، مدفوع و آزمایش تنفس تشخیص داده می شود. آزمایش تنفس به این صورت است که فرد بیمار مقداری مایع شفاف می‌نوشد و بعد در کیسه‌ای که به وی داده می‌شود بازدم می‌کند اگر در بدن شخص بیمار باکتری هلیکوباکتر موجود باشد نمونه بازدم حاوی مقدار زیادی دی‌اکسیدکربن خواهد شد. اما علاوه بر روش‌های بیان شده روش‌های دیگری نیز برای تشخیص زخم معده وجود دارند که عبارتند از:

· بلع باریم: در این روش به منظور تشخیص زخم معده در فرد بیمار مقداری باریم که مایعی سفید رنگ و غلیظ است را می نوشد که این مایع دستگاه گوارشی فوقانی را پوشانده و به پزشک متخصص کمک می‌کند تا در عکس اشعه ایکس معده و روده باریک را به وضوح مشاهده کند.

· آندوسکوپی یا EGD: لوله‌ای نازک از طریق دهان وارد معده می‌شود و تا ابتدای روده باریک پیش می‌رود. از روش آندوسکوپی برای تشخیص زخم، خونریزی و یا برای یافتن هر بافت غیر طبیعی در بدن استفاده می‌کنند.

· بیوپسی آندوسکوپی: در روش بیوپسی یک قسمت از بافت معده را برداشته و در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می‌دهند.
· آزمایش خون نیز یکی از روش های تشخیص زخم معده عصبی می باشد اما برای سهولت کار و پاسخدهی سریع تر شما می توانید از آزمایش خون در منزل استفاده کنید زیرا درد زخم معده بسیار طاقت فرسا می باشد و تشخیص هرچه زودتر آن بسیار اهمیت دارد.

· آزمایش مدفوع نیز یکی از روش های تشخیص زخم معده است که به دلیل شرایط بهداشتی و بیماری که در این روزها بسیار فراگیر است بهتر آزمایش ادرار در منزل را انتخاب کنید.

· آزمایش تنفس

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.