ارائه با کیفیت ترین خدمات ارسال پزشک به منزل
درمان دیسک کمر

راهنمای مطالعه

درمان دیسک کمر به صورت قطعی امکان پذیر است؟ [با تایید پزشک]

درمان دیسک کمر و اینکه آیا این بیماری درمان قطعی دارد سوالی است که اکثر افراد به دنبال پاسخ آن هستند ما در این مقاله به طور کامل به این موضوع می پردازیم. همانطور که میدانید استخوان های کمر مانند دانه های تسبیح به یکدیگر متصل شده اند و سبب سهولت حرکت بدن می‌شوند. تمام قسمت هایی که قطعات استخوانی کمر را به یکدیگر متصل می کند دیسک نامیده می شوند. زمانی که این دیسک دچار مشکل شود، فرد دچار حملات شدید یا ضعیف درد در ناحیه کمر و اندام تحتانی می شود. برای درمان دیسک کمر روش های متنوعی وجود دارد. این روش های درمانی به روش های دارویی، تمرین ورزشی و حتی جراحی شهرت یافته اند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با درمان دیسک کمر بدون جراحی و درمان قطعی دیسک کمر آشنا شوید.

درمان دیسک کمر

اگر به دنبال روشی جهت درمان سریع درد دیسک کمر هستید باید بگوییم که مصرف مسکن ها می توانند به کاهش درد شما کمک کنند. در حقیقت درمان دیسک کمر بدون جراحی می تواند به کمک برخی داروها مانند داروهای ضدالتهاب صورت گیرد. این داروها کمک می کنند تا ورم اطراف ریشه عصب کاهش یابد و بدین صورت درمان سریع درد دیسک کمر انجام شود. برای درمان دیسک کمر روش هایی همچون آب درمانی، فیزیوتراپی در منزل جنوب تهران و تزریق و حتی جراحی وجود دارد که افراد می توانند با مراجعه به پزشک متخصص و کمک گرفتن از وی بهترین راه درمان قطعی دیسک کمر را انتخاب کنند. فیزیوتراپی رایج ترین شیوه درمان دیسک کمر است که برای پیشگیری نیز انجام می شود که برای راحتی کار می توانید فیزیوتراپی در منزل را انجام دهید.

نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر

بسیاری از افراد معتقد هستند که برای درمان سریع درد دیسک کمر لازم است جراحی مربوط به درمان دیسک کمر را انجام داد؛ اما از نظر ما با استراحت کردن نیز می توان تا حدی زیادی به درمان قطعی دیسک کمر کمک کرد. زمانی که فردی به بیماری دیسک کمر مبتلا می شود و به دنبال راه درمان قطعی دیسک کمر می گردد باید طبق نکات زیر عمل نماید:

· قبل از هر چیزی فرد مبتلا به بیماری دیسک کمر استرس را از خود دور کند.
· طی ۴۸ ساعت باید به طور مطلق استراحت کند و حتی برای تخلیه ادرار نیز از تخت بیرون نیاید.
· بهتر است حالت خوابیده را به حالت طاق باز یا به پهلو تغییر دهید؛ اما بهترین حالت برای درمان دیسک کمر این است که مانند نوزادان به پهلو بخوابید.
· در کنار استراحت کردن باید جهت درمان سریع درد دیسک کمر از داروهای ضدالتهابی بهره گیرید.

آیا دیسک کمر درمان قطعی دارد؟

به جهت درمان قطعی دیسک کمر باید بگوییم که روش های به کارگرفته شده برای این عارضه هم مانند سایر بیماری ها نسبی است و صددرصد نیست؛ اما باید بگوییم که خوشبختانه با پیشرفت علم روش های درمان دیسک کمر نیز بسیار پیشرفت کرده است و درمان دیسک کمر بدون جراحی به بهترین شکل ممکن انجام می گیرد. لازم به ذکر است حدود ۸۰ درصد از مبتلایان به این عارضه به طور کامل درمان می شوند و فقط تعداد کمی از آن ها درمان نمی شوند. درمان دیسک کمر به عوامل متعددی همچون تعداد دیسک های آسیب دیده، میزان پیشرفت بیماری و وجود بیماری های زمینه ای و… بستگی دارد.

درمان دیسک کمر بدون جراحی

همیشه به بیماران گفته می شود که جراحی آخرین مرحله از روش های درمان دیسک کمر است. در واقع زمانی که هیچ دارو و روش غیر جراحی سبب بهبود اوضاع بیمار نشود به ناچار باید سراغ درمان سریع درد دیسک کمر به روش جراحی رفت. لازم به ذکر است که‌ درمان دیسک کمر بدون جراحی فقط باید حدود ۱ الی ۲ ماه طول بکشد و ادامه دادن آن بیش از این مدت بی فایده است. درمان دیسک کمر بدون جراحی به روش هایی همچون فیزیوتراپی در منزل شرق تهران یا دیگر مناطق، آب درمانی، ماساژ، کشش کمری و مانیپولاسیون و… گفته می شود. اگر با این روش ها درمان دیسک کمر صورت نگرفت باید سراغ روش های پیشرفته تر بروید. به عنوان مثال تزریق مواد ضد التهاب به داخل مفصل ها، کم کردن میزان دیسک به کمک لیزر و… از روش های درمان دیسک کمر بدون جراحی به شمار می روند.

درمان دیسک کمر در منزل امکان پذیر است؟

به جهت درمان سریع درد دیسک کمر در منزل می توان حرکات ورزشی را به آرامی و با مشورت پزشک متخصص انجام داد تا بتوان دوره درمان این بیماری را کاهش داد. در ادامه چند تمرین که به درمان قطعی دیسک کمر کمک می کند و برای انجام آن نیاز به وسیله خاصی نیست را معرفی خواهیم کرد. در حقیقت این تمارین ورزشی را می توان در خانه به سهولت انجام داد.البته باید بدانید که نباید به طور خودسرانه اقدام به انجام حرکتی برای درمان دیسک کمر انجام دهید لازم هست که ابتدا با یک متخصص در ارتباط باشید و با تجویز او حرکات را انجام دهید.

تمرین اسکات
برای انجام این تمرین باید در ابتدا حالت ایستاده بگیرید و سپس زانوها را به آرامی خم کنید و عضلات کمر را منقبض نگه دارید. پس از آن دوباره به حالت ایستاده برگردید. این حرکت را روزانه انجام دهید.

تمرین کشش پاشنه
برای انجام این حرکت می توانید به صورت طاق باز بخوابید و سپس پاشنه پاها را به سمت باسن هدایت کنید و حالت کشیدگی به پاها بدهید. این حرکت ساده می تواند به درمان سریع درد دیسک کمر کمک کند.

تمرین تیلت کمر
برای انجام این تمرین باید دراز بکشید و عضلات ناحیه شکمی را منقبض کنید و سپس در قسمت کمرتان قوس ایجاد کنید. این حرکت در درمان درد ناشی از ستون فقرات و سندروم فاست و… بسیار مؤثر می باشد.

درمان دیسک کمر با ورزش چگونه است؟

به جهت درمان دیسک کمر می توان علاوه بر مصرف داروهای تجویز شده حرکات ورزشی را انجام داد و به بهبودی نزدیک تر شد. تمریناتی همچون حرکات ورزشی که در متن بالا ذکر کردیم به بهبود این عارضه کمک شایانی می کنند؛ اما به شرط اینکه این حرکات را درست و به آرامی و البته زیر نظر پزشک معالج خود انجام دهید تا کوچک ترین ریسکی برای ستون فقرات شما نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.